ونیز به اولین شهر مجری مالیات گردشگری تبدیل شد

ونیز به اولین شهر در جهان تبدیل شده که یک سیستم پرداخت را به گردشگران معرفی می کند. تابلوهای اعلان بیرون ایستگاه قطار و در نزدیکی یک پل پیاده روی ورودی قرار گرفته اند و به بازدیدکنندگان هشدار می دهند که باید 5 یورو مالیات گردشگری جدید را قبل از ورود به کوچه های باریک ونیز پرداخت کنند. اما بعضی از ساکنین این شهر که می گویند نمی خواهند در یک شهربازی زندگی کنند، واکنش شدید منفی نسبت به این وجه را از خود نشان داده اند. رزرواسیون ها را باید آنلاین انجام داد، اما باجه ای به صورت فیزیکی برای آن هایی که گوشی هوشمند ندارند، برپا شده است. با اینکه هیچ دروازه گردانی در ورودی های شهر وجود ندارد، بازرسان به صورت تصادفی این مورد را بررسی و کسانی که ثبت نام نکرده اند را 50 تا 300 یورو جریمه خواهند کرد.

ونیز به اولین شهر مجری مالیات گردشگری تبدیل شد

عضو شورای شهر مسئول گردشگری و انسجام اجتماعی، «سیمون ونتورینی»، گفت که این طرح به ونیز کمک می کند تا تعادل جدیدی را بین ساکنین و گردشگران یک روزه پیدا کند، اما صدها معترض محلی با نظر او مخالف بودند. «جیووانی آندرئا مارتینی»، عضو گروه مخالف در شورای شهر، که به تظاهرات ساکنین پیوسته بود، گفت: «امروز روز اندوهگینی است چون ونیز دارد به یک موزه و شهربازی تبدیل می شود». طبق گفته های یکی از مسئولین شهر، سالانه حدود 20 میلیون نفر از ونیز بازدید می کنند که حدودا نصف آن ها شب را در هتل ها و خانه های اجاره ای اقامت می کنند؛ عددی که بسیار از جمعیت حدودا 49 هزار نفری ساکن ونیز بیشتر است. افرادی که رزرو هتل دارند و بازدیدکنندگان زیر 14 سال نیازی به پرداخت این هزینه ورودی ندارند، اما همچنان باید از پیش ثبت نام کنند. ساکنین، دانشجویان و کارگران از این موضوع معاف هستند.

Protest against Tourist Tax

یکی از ساکنین ونیز، «کریستینا رومیری»، می گوید: «ما مخالف این اقدام هستیم چون هیچ کاری برای توقف گردشگری انبوه نخواهد کرد. به علاوه، این قانون آنقدر پیچیده و دارای استثناهای زیاد است که اجرایش دشوار خواهد بود». ونیز سال گذشته فاصله بسیار کمی با قرار گرفتن در فهرست «میراث های جهانی در معرض خطر» یونسکو داشت که بخشی از عدم قرارگیری در این فهرست بخاطر این بود که از نظر سازمان ملل این شهر پاسخگوی نگرانی ها درباره خطر از پا درآمدن اکوسیستم ظریفش توسط گردشگری انبوه بود. در کنار معرفی این هزینه ورودی، ونیز ورود کشتی های کروز بزرگ به «تالاب ونیز» را نیز ممنوع و محدودیت های جدیدی را در زمینه اندازه گروه های گردشگری اعلام کرده است. گردشگران ایتالیایی در روزهای گذشته گفتند که تحمیل هزینه دیگری بر بازدیدکنندگان ناعادلانه است. «گابریلا پاپادا» که از شهر لچه در جنوب ایتالیا آمده بود، گفت: «ونیز از نظر من زیباترین شهر جهان است و محروم کردن شخصی که بودجه پایینی دارد از فرصت بازدید یکی دو ساعته از این شهر و لذت بردن از آن، قطعا برای این گردشگران ناراحت کننده خواهد بود.»

Protest against Tourist Tax

 

شیوه رزرو بلیت برای ونیز

بازدیدکنندگان می تواند روز بازدید خود را از طریق این پلتفرم اختصاصی رزرو کنند. گردشگران یک روزه 5 یورو پرداخت می کنند و یک کد QR دریافت می کنند که بعدا در بخش های کنترل 7 نقطه دسترسی در اطراف شهر، از جمله ایستگاه قطار اصلی، بررسی می شوند. بازدیدکنندگان دارای رزرو هتل، اطلاعات هتل خود را وارد می کنند و یک کد QR دریافت می کنند که باید آن را نشان دهند. آن ها البته نیازی به پراخت کردن این هزینه ندارند چون صورتحساب هتل شان شامل هزینه اقامت در ونیز می شود.

Registration booths for people entering Venice

 

روزها و ساعت های اعمال مالیات گردشگری

اعمال مالیات گردشگری طی دوره آزمایشی در تابستان 2024 تنها در روزهای زیر و در ساعت های 8:30 تا 16:00 انجام می شود:

April: 25, 26, 27, 28, 29, 30
May: 1, 2, 3, 4, 5, 11, 12, 18, 19, 25, 26
June: 8, 9, 15, 16, 22, 23, 29, 30
July: 6, 7, 13, 14

 

منابع: وبسایت های خبری GB News، یورونیوز و The Times

به "ونیز به اولین شهر مجری مالیات گردشگری تبدیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونیز به اولین شهر مجری مالیات گردشگری تبدیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021