قوانین جدید ویزای شنگن برای عربستان، عمان، بحرین و هند

سفر به اروپا برای بازدیدکنندگان کشورهای «شورای همکاری خلیج فارس» (GCC) و هند بسیار راحت تر شده است. کمیسیون اروپا مقررات جدیدی را برای صدور ویزای شنگن به شهروندان عربستان، بحرین و عمانی تصویب کرده است که در کشورهای محل تولد خود زندگی می کنند. تحت این سیستم جدید، عربستانی ها، بحرینی ها و عمانی ها به ویزاهایی دسترسی پیدا می کنند که قابلیت «ورود چندباره» (multiple-entry) دارند و خواهند توانست با همان ویزا طی 5 سال به 25 کشور از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا سفر کنند. این کار فرایند دریافت ویزای شنگن را بسیار ساده ساخته و آن را برای درخواست کننده های واجد شرایط بسیار راحت تر می کند. آن ها حالا می توانند با دریافت این ویزای 5 ساله با قابلیت ورود چندباره، از استرس درخواست های مکرر ویزا راحت شوند.

قوانین جدید ویزای شنگن برای عربستان، عمان، بحرین و هند

هیئت نمایندگان اتحادیه اروپا در GCC در توییتر نوشت: «کمیسیون اروپا قوانین جدیدی را برای صدور ویزای شنگن برای عربستانی، بحرینی ها و عمانی هایی که در کشور خود زندگی می کنند، اتخاذ کرده است. این قدم مهمی برای ترویج «ارتباطات فرد به فرد» (people-to-people contacts) و تسهیل مبادلات بین شهروندان اتحادیه اروپا و GCC است». کویتی ها هم می توانند ویزای شنگن 5 ساله با قابلیت ورود چندباره دریافت کنند. شهروندان امارات متحده عربی برای سفر به کشورهای منطقه شنگن نیازی به ویزا ندارند و در هر سفر می توانند 3 ماه اقامت داشته باشند. اما ویزای شنگن برای ساکنین امارات ضروری است.

به علاوه، کمیسیون اروپا قوانین خاصی را در زمینه صدور ویزا با قابلیت ورود چندباره به هندی ها اتخاذ کرده است. تحت این مقررات جدید، مسافران هندی حالا واجد شرایط دریافت ویزای شنگن دوساله هستند که در مقایسه با مدت اعتبار کمتر ویزاهای گذشته، ارتقای قابل توجهی است. درخواست کنندگانی واجد شرایط این ویزای طولانی مدت تر می شوند که طی 3 سال گذشته، مطابق با مقررات 2 ویزای شنگن را دریافت و از آن ها استفاده کرده باشند. بعد از بکارگیری موفقیت آمیز ویزای دوساله، مسافران معمولا می توانند منتظر واجد شرایط شدن برای دریافت ویزای شنگن 5 ساله شوند؛ امری که به اعتبار کافی پاسپورت بستگی دارد.

این تصمیم به دنبال روابط تقویت شده تحت «برنامه مشترک اتحادیه اروپا-هند در زمینه مهاجرت و تحرک» (EU-India Common Agenda on Migration and Mobility) گرفته شده و می خواهد همکاری جامعی را در زمینه سیاست های مهاجرتی بین اتحادیه اروپا و هند شکل دهد. ارتباطات فرد به فرد، به دلیل اهمیت هند بعنوان یکی از شرکای اتحادیه اروپا، از جنبه های کلیدی این موضوع است. این تغییرات فرایند درخواست ویزا را راحت و تجربه های مسافرتی روان تری را تسهیل می کند.

ویزای شنگن به دارنده اجازه می دهد تا به صورت آزادانه در منطقه شنگن، اقامت های کوتاه مدتی (حداکثر 90 روز) را در هر دوره 180 روزه ای تجربه کند. دریافت این ویزاها «محدود به هدف» (purpose-bound) نیست، اما حق کار را به دارنده اعطا نمی کنند. منطقه شنگن شامل 29 کشور می شود (که 25 مورد از آن ها عضو اتحادیه اروپا هستند): بلژیک، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، استونی، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، مجارستان، مالت، هلند، اتریش، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند و سوئد به همراه ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس.

به "قوانین جدید ویزای شنگن برای عربستان، عمان، بحرین و هند" امتیاز دهید

1 کاربر به "قوانین جدید ویزای شنگن برای عربستان، عمان، بحرین و هند" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین جدید ویزای شنگن برای عربستان، عمان، بحرین و هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021