هزینه کرد گردشگری چین طی تعطیلات سال جدید قمری از سطوح قبل از دوره کرونا پیشی گرفت

بر طبق داده های رسمی منتشر شده در روز یکشنبه، درآمدهای گردشگری در چین طی تعطیلات سال نو قمری که در روز شنبه 17 فوریه به اتمام رسید، به لطف رونق گردشگری داخلی به دلیل تعطیلات طولانی تر از حد معمول امسال، رشدی 47.3 درصدی را به نسبت سطوح سال 2019 تجربه کردند. این داده ها ممکن است که که باعث آسودگی خیال موقتی سیاست گذاران دومین اقتصاد بزرگ جهان شود که بخاطر تقاضای مصرف کننده ضعیف با ریسک های تورم منفی روبرو بوده است. اما پایداری رونق گردشگری نامعلوم و درآمد گردشگری به ازای هر سفر پایینتر از سطح پیش از پاندمی باقی مانده است.

هزینه کرد گردشگری چین طی تعطیلات سال جدید قمری از سطوح قبل از دوره کرونا پیشی گرفت

در طول این تعطیلات که بعنوان بزرگترین مهاجرت سالانه جهان شناخته می شود، جاذبه های گردشگری در سراسر چین جمعیت های عظیمی را به خود دیدند. بر اساس داده های وزارت فرهنگ و گردشگری، گردشگری داخلی با رشدی 47.3 درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال 2023 به 632.7 میلیارد یوآن رسید. تعداد سفرهای داخلی طی تعطیلات امسال 34.3 درصد نسبت به سال پیش رشد کرد و به 474 میلیون عدد رسید. بر اساس داده های این وزارت، در مقایسه با تعطیلات سال نو قمری 2019 که قبل از پاندمی کرونا بود، هزینه کرد گردشگری داخلی و سفرهای داخلی به ترتیب رشدهای 7.7 و 19 درصدی را تجربه کردند.

اما تعطیلات سال 2024 هشت روز بود که یک روز بیشتر از تعطیلات سال نو قمری 2019 است. وزارت فرهنگ و گردشگری تفکیک هزینه کرد گردشگری به ازای هر سفر را منتشر نکرد، اما بر اساس محاسبات رویترز بر طبق داده های وزارتخانه، متوسط هزینه کرد به ازای هر سفر در تعطیلات امسال به 1335 یوآن رسید که 9.5 درصد از 1475 یوآن سال 2019 کمتر است.

تحلیلگران شرکت «گلدمن ساکس» در یادداشتی در روز یکشنبه 18 فوریه گفتند که داده های گردشگری داخلی طی تعطیلات سال نو قمری نسبت به تعطیلات سال نوی میلادی امسال و «روز ملی هفته طلایی» (National Day Golden Week) اکتبر پارسال بهبود یافتند، اما درآمد گردشگری به ازای هر نفر کمتر شد و در سطح پیش از پاندمی باقی ماند. آن ها در این زمینه گفتند: «همچنان بطور گسترده شاهد «تنزل درجه مصرف» (consumption downgrading) هستیم».

تعطیلات سال نو قمری که به آن جشنواره بهاری هم می گویند، معمولا زمانی است که در آن میلیون ها نفر با حمل و نقل هوایی، ریلی یا جاده ای برای ملاقات با اعضای خانواده خود، به شهرهای زمان تولد یا دوران بچگی خود برمی گردند. طبق آمار اداره کل ملی مهاجرت، چین حدود 13.52 میلیون سفر داخلی و خارجی بین المللی را نیز طی این تعطیلات تجربه کرد که نشان دهنده رشدی 2.8 درصدی در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته است. بر اساس آمار این اداره، سفرهایی که شامل ورود و خروج می شدند به 90 درصد از سطوح سال 2019 رسیدند.

با تبدیل شدن تماشای فیلم به یکی از محبوب ترین فعالیت های سرگرمی طی تعطیلات، طبق گفته اداره کل فیلم چین، درآمد گیشه چین از 8 میلیارد یوآن طی این 8 روز گذشت که رکورد جدیدی محسوب می شود. اقتصاد چین با چندین چالش دست و پنجه نرم می کند که این چالش ها، روند نزولی و تقاضای پایین بازار املاک از سال گذشته را شامل می شود؛ امری که سیاست گذاران را مجبور کرده تا نرخ بهره را برای رشد اقتصادی کاهش دهند، در حالیکه خیلی از کشورهای توسعه یافته روی کاهش تورم بالای مهارنشده متمرکز بودند. در زمانی که مسئولان به دنبال برقراری تعادل بین حمایت از اقتصاد در زمانی هستند که نشانه های فشارهای تورم منفی، اقدامات محرک اقتصادی بیشتری را ایجاد می کنند، بانک مرکزی چین در روز یکشنبه 18 فوریه در زمان تمدید وام های میان مدت در نزدیکی موعد پرداخت، یک سیاست نرخی کلیدی را تغییرنیافته باقی گذاشت.

 

منبع: وبسایت خبرگزاری رویترز

به "هزینه کرد گردشگری چین طی تعطیلات سال جدید قمری از سطوح قبل از دوره کرونا پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه کرد گردشگری چین طی تعطیلات سال جدید قمری از سطوح قبل از دوره کرونا پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021